2. TÝDEN (8. 2. -12. 2. 2021)
Tento týden bude střídat krása nádheru a to doslova. Celý týden se budeme věnovat MOTÝLKŮM. Děti byste mohli namotivovat například společným vymyšlením pohádky o motýlkovi nebo pustit dětem pohádku o Motýlu Emanuelovi. S dětmi si můžete povídat o tom, jak vypadá motýl před tím, než se stane motýlem, shlédnout nějaké naučné dokumenty apod.
Děti si mohou obrázek vykreslit.
Motýlek
Pestrý motýl sluší jaru,
sosáček má od nektaru.
Třepetá se tam a zpět,
nevynechá žádný květ.
Vyrob si motýlka:
pomůcky: nůžky, tvrdý papír, barevný papír, lepidlo, tavná pistole (vteřinové lepidlo), kolík (špejle), drátek, korálky
postup: podle předkreslené šablony vystřihneme motýlka, kterého ozdobíme dle vlastní fantazie pomocí barevného papíru. Přilepíme k němu tykadla, které jsme si vyrobili pomoci drátku a případně korálků.. Celého motýlka přilepíme na kolík nebo špejli a umístíme ho na zvolené místo například větvička nebo květináč.
Pracovní listy a omalovánka pro předškoláky:
Pracovní listy a omalovánka pro mladší děti:
Mladší děti si mohou samozdřejmě zkoušet pracovní listy nebo omalovánky pro předškoláky a předškolákům jistě přijdou vhod pracovní listy a omalovánky pro mladší děti, kdyby toho náhodou měly málo :-D :-D :-D.
Grafomotorické prvky:
Opět by byla ideální situace, kdybyste měli možnost jednotlivé obrázky zalaminovat a používat opakovaně.
Alternativa- Vezměte si plech, do kterého nasypete mouku. Děti mohou prstem malovat zde, po zatřesení plechem máte zase čistou plochu pro zkoušení nových prvků.
Puzzle trochu jinak:
Časová posloupnost:
Je důležité prvně dětem objasnit situaci, jak to s motýlem vlastně je. Necháme děti chvíli informace vstřebat a následovně rozstříháme kartičky a děti mají za úkol správně seřadit vývoj motýlka. Nezapomeňte, že je třeba správné řazení a to je: zleva doprava.
Vždy dbáme na to, aby děti dělaly činnosti zhora - dolů a zleva - doprava.